Πολύ θόρυβο προκάλεσαν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης προβάλλοντας σκηνές από τη ζωή οικογένειας, η οποία διαβιώνει στην ορεινή Κορινθία. Έχοντας ως σκοπό τον εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης και την απόσπαση της προσοχής από τα σοβαρότατα προβλήματα της καθημερινότητας, σε συγχορδία μετέδωσαν πληροφορίες, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Έκαναν λόγο για κοινότητα, ενώ πρόκειται για μία και μόνη οικογένεια. Έδειξαν κατ’ επανάληψη τη στοά που άνοιξαν στον λόφο και φευγαλέα την φτωχική οπωσδήποτε κατοικία τους. Ίσως σκοπός τους ήταν να σχηματίσει την εντύπωση ο τηλεθεατής ότι η στοά ήταν κατοικία τους και όχι χώρος λατρείας.
Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο πατέρας της οικογένειας, λίγο πριν συλληφθεί με εντολή εισαγγελέα, είχε δηλώσει παλαιοχριστιανός. Χωρίς να του ζητηθεί να αναλύσει τον όρο, τα μέσα τον μετέδωσαν. Έτσι κάποιοι θα σχημάτισαν την εντύπωση ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο βίωναν οι πρώτοι χριστιανοί! Αλλά, όπως και όλοι οι άλλοι πολίτες της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, οι χριστιανοί κατοικούσαν σε κανονικές οικίες. Υπόγειες στοές (κατακόμβες), άρχισαν να ορύσσουν, όταν εξαπολύθηκαν οι εναντίον τους διωγμοί από τη ρωμαϊκή εξουσία και τις χρησιμοποιούσαν ως χώρους λατρείας. Οι πρώτοι χριστιανοί δεν ήσαν τύποι αντικοινωνικοί. Συμβίωναν με τους ειδωλολάτρες συμπολίτες τους, διατηρώντας σχέσεις μαζί τους, και ασκούσαν διάφορα επαγγέλματα μέσω των οποίων συναλλάσσονταν με τους άλλους. Είχαν κατά νου την παράκληση του Χριστού προς τον Πατέρα του: «ουκ ερωτώ ίνα άρης αυτούς εκ του κόσμου, αλλ‘ ίνα τηρήσης αυτούς εκ του πονηρού» (κατά Ιωάννη 15: 2).
Μεταξύ άλλων ο φακός έδειξε και όπλα στην κατοχή της εν λόγω οικογένειας. Βρέθηκαν πράγματι; Ποιος άραγε ο σκοπός τους; Οι πρώτοι χριστιανοί δεν επικράτησαν με πολεμικά μέσα. Δεν έχυσαν το αίμα άλλων, αλλά πρόσφεραν το δικό τους αίμα με τη μαρτυρία και τα θαυμαστά για την υπομονή και την αντοχή τους μαρτύρια! Αλλά όλα αυτά είναι «ψιλά γράμματα» για τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης. Και ενώ ο πατέρας προβλήθηκε ως αντιεξουσιαστής και επιδιώκων να αναθρέψει τα παιδιά τους εκτός του κόσμου, μεταδόθηκε ότι είναι δημοτικός υπάλληλος με τηλεεργασία! Ποια συγκεκριμένα η εργασία του θεώρησαν χωρίς σημασία να μας γνωστοποιήσουν.
Τελικά δεν μάθαμε αν πράγματι υπάρχουν και άλλοι που πρεσβεύουν τις ίδιες απόψεις με τον πατέρα «παλαιοχριστιανό». Δεν έχει σημασία. Πολλοί σχημάτισαν την εντύπωση ότι υπάρχει κοινότητα, με τα μέλη της πιθανόν να είναι διάσπαρτα. Ούτε θα αναζητηθούν και ούτε φυσικά θα ανευρεθούν. Εκείνο στο οποίο στοχεύει η γκαιμπελικού τύπου προπαγάνδα είναι «να μείνει κάτι». Κάτι ιδιαίτερα σε βάρος της χριστιανικής πίστης! Σε δημοσίευμα διάβασα ότι ο πατέρας δεν αποδέχεται τον όρο Έλλην και δηλώνει Ρωμαίος Ρωμηός! Πρωτάκουστο σαν να μην ήταν αυτός ο προσδιορισμός των προγόνων μας καθ’ όλη τη διάρκεια της τουρκοκρατίας αλλά και σήμερα. Σαν να μην έγραψαν για τη Ρωμιοσύνη μεγάλοι λογοτέχνες μας όπως οι Κόντογλου και Ρίτσος. Σαν να μην υπάρχουν σε στίχους συγχρόνων τραγουδιών μας (Ρωμιός αγάπησε Ρωμιά). Βέβαια οι λόγιοι πρόγονοί μας χρησιμοποιούσαν εκ παραλλήλου και τους όρους Έλλην και Γραικός ως εθνικούς και όχι μόνο τον πρώτο, που ήταν σε αποκλειστική χρήση από τον απαίδευτο λαό. Αν ο αντικοινωνικός τύπος της Κορινθίας αποποιείται τον όρο Έλλην ως εθνικό, προφανώς έχει άγνοια της ιστορίας. Σε δημοσίευμα βρήκα γραμμένο και εκείνο που αναμασούν οι, εσφαλμένα, αποκαλούμενοι νεοειδωλολάτρες, ότι δηλαδή οι χριστιανοί ταύτιζαν τον όρο Έλλην με τον όρο ειδωλολάτρης. Και αυτό είναι αληθές. Δεν ήταν όμως σε χρήση με υποτιμητική έννοια. Ο πολιτισμός των ειδωλολατρών προγόνων μας κυριαρχούσε στους περί την Μεσόγειο θάλασσα λαούς. Γι’ αυτό και ο όρος Έλλην χρησιμοποιήθηκε από τους πρώτους χριστιανούς ως θρησκευτικός όρος, ταυτόσημος με τον όρο εθνικός. Έφριξα ακόμη διαβάζοντας ότι ο όρος Ρωμανία, σε χρήση ήδη κατά την μετεξέλιξη του ανατολικού τμήματος της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας σε ελληνική, ήταν ένδώνυμος της Βυζαντινής αυτοκρατορίας! Αγνοεί άραγε ο συντάκτης του κειμένου ότι Βυζαντινή αποκάλεσαν την αυτοκρατορία μας οι άσπονδοι εχθροί του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας Γερμανοφράγκοι, μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης; Υπάρχει ελαφρυντικό άγνοιας του θέματος σε αρθρογράφο;
Με τη δημοσιοποίηση των συμβαινόντων, άμεση υπήρξε η επέμβαση του εισαγγελέα, ο οποίος ενδιαφέρθηκε για τη σχολική αγωγή των παιδιών της οικογενείας! Για το κατάπτυστο σύνθημα ομάδας ομοφυλοφύλων (ασφαλώς δεν εκφράζει όλους) «στο διάολο η οικογένεια, στο διάολο η πατρίς η Ελλάδα να πεθάνει» δεν είδαμε εισαγγελική παρέμβαση! Συνελήφθη ο πατέρας, αλλά αφέθηκε ελεύθερος, μέχρι τη δίκη, που ορίστηκε λίαν προσεχώς (!), ενώ έφηβος γυιός του οδηγήθηκε στο νοσοκομείο παίδων «Αγία Σοφία» φρουρούμενος προς αποφυγή δραπέτευσης! Δημοσιογράφος, γνωστός με το παρώνυμο «εισαγγελάτος» έσπευσε να προβάλει το συμβάν καλώντας στην εκπομπή του τον πατέρα. Μεταφέρω λίγα λόγια του πατέρα: «Το παιδί μου είναι αιχμάλωτο. Δεν με αφήνουν να το δω… Η Σεβαστή είναι καλή μάνα και είμαι σίγουρος ότι είναι καλά τα παιδιά μας… Μάλλον πρέπει να βγάλω λαγούς από το καπέλο για να καταφέρω να βρω γρήγορα σπίτι και να πάρω πίσω το παιδί μου. Είμαστε σαν τους Ινδιάνους που όταν τους ανακάλυψαν οι Ευρωπαίοι, τους εκπολιτίσανε… Ήταν βίαια τα γεγονότα για την οικογένεια μας. Έχουμε μία δημοσιότητα που δεν τη ζητήσαμε. Τα παιδιά μου αυτό που χρειάζονται είναι να ηρεμήσουν από αυτή την αρνητική δημοσιότητα».
Θα κρίνει άραγε το δικαστήριο τους γονείς ικανούς να αναθρέψουν τα τέκνα τους ή θα επιτραπεί στην Πολιτεία να τα αποσπάσει, για να τα οδηγήσει σε ίδρυμα, προκειμένου να υιοθετηθούν; Σε κάποιες χώρες, όπως οι ΗΠΑ, με μεγάλη ευκολία αποσπώνται τα τέκνα από τους γονείς και προσφέρονται προς υιοθεσία! Αλλά, αν συμβεί αυτό, τί πρέπει να συμβεί με τους Ρομά, που διαβιώνουν επί αιώνες στη χώρα μας, αρνούμενοι κατά τρόπο εντυπωσιακό να ενταχθούν στην κοινωνία μας; Ενδιαφέρθηκε η Πολιτεία γι’ αυτούς, για τους οποίους γίνεται λόγος μόνο στα αστυνομικά δελτία ειδήσεων; Μήπως δεν τους ενοχλούν, επειδή εκτιμούν ότι τα τέκνα τους δεν είναι προσοδοφόρο εμπορεύσιμο είδος; Έτσι τους αφήνουν είτε να επαιτούν είτε να ψευτοαπασχολούνται, θεωρούμενοι κατώτεροι ακόμη και ως εργάτες γης σε σχέση με μετανάστες από διάφορες χώρες, λαών ακόμη και συγγενών προς τους από αιώνες διαβιούντες ανάμεσά μας Ρομά!
Με την έλξη της προσοχής στο «σοβαρότατο» ζήτημα των παλαιοχριστιανών θέλησαν τα στην υπηρεσία του συστήματος εξουσίας μέσα ενημέρωσης να αποπροσανατολίσουν τον λαό για μία ακόμη φορά. Ούτε με τον νέο νόμο, για τον οποίο ο πρωθυπουργός μας δήλωσε ότι αισθάνεται υπερήφανος, να ασχοληθεί ούτε με την έντονη και δίκαιη διεκδίκηση των δικαίων των αγροτών. Το σύνθημα «αν εγώ δεν παράγω, εσύ τι θα φας;» έπρεπε να οδηγήσει τον λαό στο πλευρό των αγροτών. Αλλά το σύστημα έχει πείσει πολλούς ότι αρκούν τα επιδόματα! Κράτος δικαίου!
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»