Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για όλους όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στον Μαθητικό & Φοιτητικό Διαγωνισμό Προγραμματισμού «Κοζάνη 2030: Στο δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα», θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 6 Απριλίου 2023 και ώρα 18.00. Στο πλαίσιο της ημερίδας, θα δοθούν διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή των υποψηφιοτήτων, ενώ θα απαντηθούν όλα τα ερωτήματα των ενδιαφερόμενων. Δηλώσεις συμμετοχής στο email: smart.kozani@gmail.com.
Σχετικά με το Διαγωνισμό:
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, ο Δήμος Κοζάνης και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνουν τον Μαθητικό και Φοιτητικό Διαγωνισμό Προγραμματισμού με θέμα «Κοζάνη 2030: Στο δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο διαγωνισμός υλοποιείται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, στο πλαίσιο της Στρατηγικής του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της Έξυπνης Πόλης και τη συμμετοχή του Δήμου στην Ευρωπαϊκή Αποστολή “100 Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις έως το 2030”.
Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης και οι φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας καλούνται προαιρετικά να προγραμματίσουν σε ηλεκτρονική εφαρμογή τις ιδέες τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα σχετικά με το μετασχηματισμό του Δήμου Κοζάνης σε έξυπνο Δήμο. Προσδοκούμε, ότι με τη συμμετοχή τους, θα συμβάλλουν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου της τοπικής μας κοινωνίας και την εκπλήρωση του στόχου της Αποστολής των Πόλεων.
Καλούμε τους μαθητές/τριες με την άδεια, τη συγκατάθεση και την προτροπή των γονέων/κηδεμόνων τους και τους φοιτητές/τριες να λάβουν μέρος στην ανάπτυξη της δικής τους εφαρμογής σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Ενδεικτικά οι άξονες είναι:
1. Περιβάλλον και Ενέργεια
2. Κινητικότητα – Μεταφορές
3. Κλιματική Ουδετερότητα
4. Κυκλική Οικονομία
5. Πολιτισμός
6. Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Έξυπνη Πόλη
Η υποβολή των συμμετοχών/παραδοτέων μπορεί να γίνεται από 25/1/2023 έως 30/4/2023. Η προγραμματιστική εφαρμογή μπορεί να υλοποιηθεί ενδεικτικά με Scratch, Python, Java, Unity κλπ. Προαιρετικά ενθαρρύνεται η υλοποίηση της εφαρμογής και σε συσκευές Physical Computing (Arduino, Raspberry, BBC Micro:bit, Αισθητήρες, Κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής). Ενθαρρύνεται η αξιοποίηση τεχνολογιών ΕΛ/ΛΑΚ.
Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από έναν έως τρεις μαθητές/τριες – φοιτητές/τριες. Ο κάθε μαθητής/φοιτητής μπορεί να υποβάλλει μία μόνο συμμετοχή.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι τα παρακάτω:
- Συμβατότητα με τη θεματική του διαγωνισμού (ΝΑΙ/ΌΧΙ – Μη συμβατές συμμετοχές δεν αξιολογούνται)
- Πρωτοτυπία ιδέας (25%)
- Μελέτη υπάρχουσας κατάστασης και σαφής ορισμός προβλήματος – ανάγκης (10%)
- Αρτιότητα υλοποίησης εφαρμογής (20%)
- Πληρότητα και ποιότητα τεκμηρίωσης εφαρμογής (10%)
- Υλοποίηση της εφαρμογής σε συσκευές Physical Computing (15%)
- Παρουσίαση (20%)
Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελείται από τα εξής μέλη:
- Δημήτριος Τζήμας (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας)
- Νικόλαος Πλόσκας (Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
- Αντιγόνη Τσίρου (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής – Υπεύθυνη ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης)
- Τόλης Τσιρούδης (Στέλεχος Αυτοτελούς Γραφείου ΤΠΕ Δήμου Κοζάνης)
- Σταματία Μπίμπη (Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Οι αρτιότερες υποβολές θα παρουσιαστούν σε σχετική ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη του διαγωνισμού. Επιπλέον, οι καλύτερες ιδέες θα αποτυπωθούν στο Στρατηγικό Σχέδιο του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της Έξυπνης Πόλης και την εκπλήρωση του στόχου της Ευρωπαϊκής Αποστολής «100 Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις έως το 2030».
Ειδικός έπαινος θα απονεμηθεί σε όλους τους μαθητές και τους φοιτητές που θα συμμετέχουν. Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, όπως (ενδεικτικά): drones, εκπαιδευτικά ρομπότ, κινητά, tablets και ποδήλατα.
Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής σε όλους τους υπεύθυνους ομάδων/ εκπαιδευτικούς.
Σημαντικές επισημάνσεις:
- Η συμμετοχή των μαθητών/τριών γίνεται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.
- Συμμετέχοντες: Απευθύνεται σε:
- Μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης.
- Φοιτητές/τριες (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (όλων των σχολών).
- Άτομα ανά συμμετοχή: 1-3.
- Οι κατηγορίες είναι διακριτές/ανεξάρτητες: Νηπιαγωγείο – Δημοτικό Σχολείο – Γυμνάσιο – Λύκειο (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ) – Πανεπιστήμιο.
- Θα γίνουν ενδιάμεσες προαιρετικές επιμορφωτικές συναντήσεις υποστήριξης.
Παραδοτέα:
- Προγραμματιστική Εφαρμογή (σε γλώσσα/περιβάλλον προγραμματισμού που θα επιλέξετε)
- Τεκμηρίωση (ιδέα και κώδικα)
- Παρουσίαση (βίντεο διάρκειας έως 5 λεπτών και ένα pdf αρχείο με διαφάνειες)
Επικοινωνία
Μέσω της ιστοσελίδας του Πόλου Εκπαιδευτικής ΤΠΕ Κοζάνης https://blogs.sch.gr/pektpekoz/ μπορείτε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαγωνισμού.
Φόρμα υποβολής εργασίας
Εδώ υποβάλετε το τελικό παραδοτέο-εργασία: https://forms.gle/youp6dZKUd2UH2xKA
Ευχαριστούμε θερμά την Helleniq Energy για την ευγενική υποστήριξη.
Θερμές ευχαριστίες απευθύνονται επίσης στους χορηγούς:
- Cosmote
- Cluster Βιοικονομίας και Περιβάλλοντος
- Επιχείρηση NAS – Νικόλαος Αδ Στύλας & ΣΙΑ Ο.Ε.
- Καταστήματα Funny Bunny