Τις δυνατότητες της τεχνολογίας αξιοποιεί ο τομέας του κρασιού, ανοίγοντας νέους δρόμους στη ψηφιακή εποχή. Σύμφωνα με όσα ανέφερε σήμερα η γενική γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χριστιάνα Καλογήρου στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που πραγματοποίησε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου το σύστημα ελέγχου των ΠΟΠ κρασιών της χώρας εκσυγχρονίζεται.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο προχώρησε στη σύσταση ομάδας εργασίας για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος χορήγησης ταινιών ελέγχου οίνων ΠΟΠ. Έργο της ομάδας ήταν η διερεύνηση εκσυγχρονισμού του συστήματος χορήγησης ταινιών ελέγχου οίνων ΠΟΠ, μέσα από τη διασύνδεση των υφισταμένων διαδικασιών και ψηφιακών συστημάτων του υπουργείου (αμπελουργικό μητρώο, δήλωση συγκομιδής, δήλωση παραγωγής, δήλωση αποθεμάτων) με νέα ηλεκτρονική διαδικασία κατάταξης οίνων ΠΟΠ και ενός νέου ολοκληρωμένου συστήματος σήμανσης οίνων ΠΟΠ.
Οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν και όπως ανακοίνωσε η κ. Καλογήρου «ο τομέας του κρασιού αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας εισέρχεται πλέον στη ψηφιακή εποχή. Από τις αναχρονιστικές χάρτινες ταινίες ελέγχου ΠΟΠ οίνων περνάμε στο QR Code, μέσω του οποίου οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση στην πληροφορία». Πρόσθεσε επίσης, ότι «τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση της ΚΕΠΟ και από εκεί και πέρα μπαίνουμε στο στάδιο υλοποίησης».
Η συνέντευξη της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου πραγματοποιήθηκε σήμερα με αφορμή την έναρξη του δεύτερου έτους της βραβευμένης καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης «ENOS», στο πλαίσιο του διετούς προγράμματος «Ενημέρωση στα Κράτη Μέλη για τους Οίνους ΠΟΠ – ΠΓΕ και την λελογισμένη κατανάλωση οίνων με χώρες στόχους Ελλάδα και Γερμανία».
Ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ, Κωνσταντίνος Ευσταθίου και η διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ, Μαρία Τριανταφύλλου παρουσίασαν από κοινού το πρόγραμμα δράσης της ΕΔΟΑΟ για την πρώτη, πολύ επιτυχημένη χρονιά, κάνοντας απολογισμό των δράσεων που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, αλλά και το πρόγραμμα για το δεύτερο έτος, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, ημερίδες, γευστικές δοκιμές, Masterclasses, webinars, podcasts και άλλα.
Από την πλευρά του, ο διακεκριμένος master of wine Κωνσταντίνος Λαζαράκης αναφέρθηκε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Greek Wine Academy και τα σεμινάρια κατάρτισης σε σχολές εστίασης και τουρισμού. Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου, καθώς και το Ενωσιακό καθεστώς που διέπει τους οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη. Η υλοποίηση γίνεται στο πλαίσιο της ΚΟΑ Οίνου και συγκεκριμένα το μέτρο «Ενημέρωση στα Κράτη μέλη» του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στόχος είναι να αναδειχθούν τα εγγενή, ανώτερα χαρακτηριστικά των υπό ενημέρωση οίνων, η εφαρμογή των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων που διέπουν την παραγωγή και την εμπορία, καθώς και η εφαρμογή πρότυπης αμπελουργίας όπου καλλιεργούνται οι οίνοι ενδιαφέροντος.
Το πρόγραμμα φιλοδοξεί, επίσης, να παράσχει στους επαγγελματίες του οίνου πληροφορίες και εργαλεία για την παρουσίαση του κρασιού με υπευθυνότητα, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών αμπελουργικών περιοχών, αλλά και των γηγενών ποικιλιών, σε μια προσπάθεια να καθιερώσει τους ελληνικούς οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ στον παγκόσμιο οινικό χάρτη και να συνδέσει τον ελληνικό οίνο με την ισχυρή πολιτιστική ελληνική ταυτότητα.
Την παρουσίαση των βασικών επικοινωνιακών υλικών και δράσεων υποδομής της καμπάνιας «ENOS», για την οποία η εταιρεία AMUSE κέρδισε το αργυρό βραβείο στα Event Awards στην κατηγορία Roadshow, έκανε ο managing director της εταιρείας, Βασίλης Μεντζελόπουλος.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ