Πλησιάζοντας προς την ώρα της κάλπης, συζητήσαμε με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές και υποψήφιο Βουλευτή της ΝΔ στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης Μιχάλη Παπαδόπουλο, για το έργο του στην πολιτική , τις σημαντικές παρεμβάσεις που έγιναν από την Κυβέρνηση της ΝΔ στη χώρα τα 4 χρόνια διακυβέρνησης και τον σχεδιασμό που έγινε σε όλα τα επίπεδα για την επόμενη μέρα .
Συνέντευξη: Τάνια Ώττα
Μετά από 4 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, ως Βουλευτής αλλά και ως υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, πως θα χαρακτηρίζατε το έργο σας και που δώσατε μεγαλύτερη βαρύτητα;
Όταν τον Σεπτέμβριο του 2021 ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μου εμπιστεύθηκε τα καθήκοντα του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών διαπίστωσα με απογοήτευση ότι στο έργο που είχα ξεκινήσει το 2014 δεν σημειώθηκε καμία πρόοδος, κατά την περίοδο διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Θα αναφερθώ ενδεικτικά σε δύο τομείς, την ηλεκτροκίνηση και τα υδατοδρόμια. Το 2014 είχαμε εγκαινιάσει τους πρώτους φορτιστές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και πέντε χρόνια μετά δηλαδή το 2019, υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Ακολούθησε συνεπώς η επανεκκίνηση στην ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν περισσότερα από 2.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, ενώ υπερδεκαπλασιάστηκαν οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και ενδεικτικά αναφέρω ότι από 405 ταξινομήσεις το 2018, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2022 εκτινάχθηκαν στις 4.731. Φέτος, μέσα σε μόλις τρεις μήνες έχουν ήδη ταξινομηθεί 2.045 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Περαιτέρω, όσον αφορά στα υδατοδρόμια, το 2014 είχαμε αδειοδοτήσει τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας και των Παξών. Ακολούθησε σχετικά ο νόμος Σπίρτζη, που αποδείχτηκε ανεφάρμοστος. Η κυβέρνηση της ΝΔ με νέο θεσμικό πλαίσιο και με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες απλοποίησε τη διαδικασία των αδειοδοτήσεων για τα υδατοδρόμια. Σήμερα, έχουν ήδη χορηγηθεί άδειες ίδρυσης ή/και λειτουργίας υδατοδρομίων σε Σκόπελο, Αλόννησο, Σκύρο, Τήνο, Ίο, Βόλο, Ρέθυμνο, Καλαμάτα, Κυλλήνη και Κύμη, ενώ από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Μεταφορών εξετάζονται σήμερα και βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επεξεργασίας ακόμα 18 αιτήματα χορήγησης αδειών ίδρυσης ή/ και λειτουργίας υδατοδρομίων.
Οι πιο σημαντικές, όμως, δράσεις που αναπτύξαμε σε αυτούς τους 20 μήνες αφορούν στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, στην Οδική Ασφάλεια και στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών στις Μεταφορές.
Ως Πρόεδρος της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια ενέκρινα με τους συναρμόδιους Υπουργούς το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, που έχει στόχο τη μείωση των θανάτων και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα έως το 2030.
Η Ελλάδα απέκτησε για πρώτη φορά ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δράσεων που αποσκοπούν την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, που κάθε Υπουργείο, ΟΤΑ ή φορέας έχει συγκεκριμένο ρόλο για την επίτευξη του κοινού στόχου.
Βασική προϋπόθεση είναι να αλλάξουμε την οδηγική μας κουλτούρα και γι΄ αυτό δημιουργήσαμε έναν νέο νόμο που αναβαθμίζει το επίπεδο εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών και ταυτόχρονα, αντιμετωπίζει το πρόβλημα της διαφθοράς στις εξετάσεις.
Το θέμα δεν είναι να περάσει κάποιος τις εξετάσεις για να πάρει το δίπλωμα οδήγησης, αλλά να ξέρει να οδηγεί με ασφάλεια τη στιγμή που θα πιάσει το τιμόνι.
Οι νέοι, από την ηλικία των 17 ετών, έχουν δικαίωμα να οδηγούν πλέον με συνοδό με σκοπό να μάθουν να σέβονται τον ΚΟΚ.
Επιπλέον, κάθε νέος που πετυχαίνει στις εξετάσεις σήμερα μπορεί να εκτυπώσει αμέσως ηλεκτρονικά την προσωρινή άδεια οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει τέσσερις μήνες για να λάβει το δίπλωμα του, όπως συνέβαινε έως το 2019.
Έχουν ήδη εκδοθεί περισσότερες από μισό εκατομμύριο ψηφιακές προσωρινές άδειες οδήγησης και όλες σχεδόν οι διαδικασίες που αφορούν τα διπλώματα διεκπεραιώνονται πλέον ψηφιακά, χωρίς ταλαιπωρία για τους πολίτες και διοικητικά βάρη για τις Υπηρεσίες Μεταφορών ων Περιφερειών, όπως ενδεικτικά:
– η έκδοση προσωρινών αδειών οδήγησης
– η έκδοση αντιγράφων και αναθεωρήσεων αδειών οδήγησης
– η έκδοση καρτών ψηφιακού ταχογράφου
– οι μεταβιβάσεις επιβατικών Ιδιωτικής χρήσεως και μοτοσυκλετών
– η λειτουργία ηλεκτρονικού μητρώου Υποδομών και φορέων Αγοράς ηλεκτροκίνησης.
Αποκορύφωμα αυτής της συνεργασίας με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η εφαρμογή “wallet”, όπου τα στοιχεία διπλώματος υπάρχουν μέσα στο κινητό μας τηλέφωνο.
Επομένως, μπορώ να σας πω ότι η δουλειά που κάναμε τα τελευταία χρόνια στο Υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται στην τσέπη σας!
Η πολύχρονη εμπειρία σας στην πολιτική θεωρείτε ότι είναι από τα δυνατά σας σημεία;
Έχω την τιμή να με έχουν εμπιστευθεί στην κυβέρνηση και οι τρεις τελευταίοι πρωθυπουργοί της ΝΔ. Το 2009 ο Κώστας Καραμανλής μου ανέθεσε τη θέση του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το 2013 ο Αντώνης Σαμαράς τη θέση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ο Κυριάκος Μητσοτάκης τώρα, τη θέση του υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών εκ νέου. Αν δεν κάνω λάθος, μαζί με εμένα, ακόμα τρεις συνάδελφοι βουλευτές της ΝΔ είχαμε την τιμή να είμαστε μέλη της Κυβέρνησης τρείς φορές και αισθάνομαι χρέος απέναντι στους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, που με υποστηρίζουν από το 2000.
Σε αυτή τη διαδρομή των 23 ετών, είτε ως βουλευτής είτε ως μέλος της κυβέρνησης έχω καταλήξει στο ασφαλές συμπέρασμα ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημα για έναν πολιτικό είναι η δυναμική και αξιόπιστη εκπροσώπηση των πολιτών στα κέντρα λήψης αποφάσεων.
Είναι σημαντικό να γνωρίζει κάποιος την κοινοβουλευτική διαδικασία και τον τρόπο που λειτουργεί η δημόσια διοίκηση, αλλά και να έχει πολλές «ώρες πτήσης» στις επαφές με τους κοινωνικούς εταίρους και τους εκπροσώπους των επαγγελματικών κλάδων.
Αυτή η εμπειρία επιτρέπει σε έναν πολιτικό να λαμβάνει γρήγορα αποφάσεις και να υποστηρίζει με αποτελεσματικότητα τις ανάγκες της Περιφέρειας, που εκπροσωπεί.
Με απλά λόγια, να γνωρίζει πώς να χειριστεί ένα πρόβλημα και ποια στρατηγική πρέπει να ακολουθήσει για να παράξει έργο.
Η Δυτική Μακεδονία περνάει στην μεταλιγνιτική εποχή. Θα χαρακτηρίζατε αυτή τη μετάβαση βίαιη τελικά; Ποιες είναι οι σημαντικότερες παρεμβάσεις που έγιναν από την κυβέρνηση της ΝΔ για την ενεργειακή μετάβαση;
Υπενθυμίζω ότι η διαδικασία απεξάρτησης από τον λιγνίτη δεν ξεκίνησε τώρα, καθώς από το 2015 έως το 2019 η ηλεκτροπαραγωγή της ΔΕΗ από λιγνίτη είχε μειωθεί κατά 50% με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας.
Η διαφορά που υπάρχει σήμερα είναι ότι η κυβέρνηση της ΝΔ συνδυάζει τη μετάβαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που αντιμετωπίζει τις συνέπειες από την αλλαγή του οικονομικού μοντέλου στην τοπική κοινωνία, αλλά και συνολικά στην εθνική οικονομία.
Το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης έχει τεθεί ως στρατηγική προτεραιότητα από τον Πρωθυπουργό και περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις σε ζητήματα, όπως η επάρκεια ισχύος για τις τηλεθερμάνσεις, η εισαγωγή φυσικού αερίου και οι υποδομές υδρογόνου, η ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της επιχειρηματικότητας, η αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, αλλά και η βελτίωση των υποδομών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον αυτοκινητόδρομο Ε65.
Έχουμε συγκεκριμένο πλάνο για την περιβαλλοντική αποκατάσταση και την απασχόληση, καθώς και οικονομικά κίνητρα με ειδικό φορολογικό καθεστώς, χρηματοδοτικά εργαλεία και ενισχύσεις μέσω του ΣΔΑΜ που αγγίζουν το 80% στις επιχειρήσεις που θα αναπτύξουν νέες δραστηριότητες.
Ταυτόχρονα, η σημερινή κυβέρνηση σχεδίασε ένα Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τη Δυτική Μακεδονία με ορίζοντα το 2030, το οποίο παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και περιλαμβάνει περισσότερα από 380 έργα, προϋπολογισμού 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Στόχος μας είναι να αναδειχθεί η Δυτική Μακεδονία ως ευρωπαϊκό παράδειγμα δίκαιης μετάβασης
στη μετά – λιγνίτη εποχή και γι΄ αυτό εντάχθηκαν πολλά έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης
έγινε μετά από επίπονη διαπραγμάτευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η φράση του Πρωθυπουργού ότι η Δυτική Μακεδονία είναι η πιο ελκυστική Περιφέρεια της χώρας για επενδύσεις περικλείει τη φιλοσοφία αυτού του σχεδίου και το στοίχημα είναι να γίνει κάθε συντοπίτης μας να γίνει κοινωνός αυτής της προσπάθειας, ώστε να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους.
Σχετικά με την τεχνολογία υδρογόνου, είναι το αύριο του τόπου μας; Πόσο κοντά είναι η Δυτική Μακεδονία στην τεχνολογία πράσινου υδρογόνου; Τι απαντάτε σε αυτούς που θεωρούν ότι η περιοχή μας δεν είναι έτοιμη γι΄ αυτό το βήμα;
Θεωρώ ότι αν δεν ξεκινήσουμε από σήμερα την προετοιμασία δεν θα είμαστε έτοιμοι ποτέ. Ευθύνη της Πολιτείας είναι να προβλέπει τις εξελίξεις και γι΄ αυτό πρόσφατα εκδώσαμε την ΚΥΑ 118664/2023 (ΦΕΚ Β΄ 2570/20.4.2023) στην οποία περιγράφεται αναλυτικά το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των πρατηρίων του υδρογόνου, χωρίς τα οποία δεν μπορεί να υπάρχει υδρογονοκίνηση.
Αυτό το πολύ σημαντικό βήμα καθιστά την Ελλάδα πρωτοπόρα στην εισαγωγή του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών και εντάσσεται στη στρατηγική της κυβέρνησης για τον ενεργειακό εκσυγχρονισμό.
Ο σχεδιασμός αυτός επιφυλάσσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη Δυτική Μακεδονία, η οποία είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Hydrogen Europe.
Στο Αναπτυξιακό Σχέδιο με ορίζοντα το 2030 προβλέπονται έργα, όπως η δημιουργία «πράσινου» data center και το τεχνολογικό πάρκο καινοτομίας για το πράσινο υδρογόνο, ενώ οι βιομηχανικές υποδομές που υπάρχουν στην περιοχή μπορούν να αξιοποιηθούν για να υποστηρίξουν δραστηριότητες όπως η συναρμολόγηση οχημάτων υδρογόνου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα λεωφορεία για τις αστικές συγκοινωνίες.
Άλλωστε, στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνα, η ΟΣΥ πραγματοποίησε ήδη ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρήσης λεωφορείων υδρογόνου προκειμένου να δοκιμαστούν οι επιδόσεις τους σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Συνεπώς, αυτή τη στιγμή έχουν τεθεί οι βάσεις για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου στις μεταφορές και το κυβερνητικό πλάνο έχει σε περίοπτη θέση τη Δυτική Μακεδονία στο σκέλος που αφορά όλες τις υποδομές υποστήριξης του νέου καυσίμου, το οποίο μπορεί να καλύψει περίπου το 1/3 των δραστηριοτήτων του τομέα Μεταφορών στην Ελλάδα.
Σε θέματα υποδομών, ποιες παρεμβάσεις έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της ΝΔ και πως θα συμβάλλουν στο να γίνει η Δυτική Μακεδονία διαμετακομιστικός κόμβος;
Στις αρχές του 2025 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 που θα συνδέσει τη Δυτική Μακεδονία με την Κεντρική Ελλάδα και αυτό το έργο θα αλλάξει τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα σε όλο το φάσμα των μεταφορών.
Η περιοχή μας θα είναι ευκολότερα προσβάσιμη, με ταχύτητα και ασφάλεια, ενώ οι μεταφορές των εμπορευμάτων θα γίνονται ταχύτερα δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για την τοπική οικονομία.
Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί σημαντικά και το τοπικό δίκτυο με έργα όπως η σήραγγα της Κλεισούρας στην επαρχιακή Οδό Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, ενώ έχουν δημοπρατηθεί οι μελέτες και για το τμήμα Φλώρινα – Πτολεμαΐδα από την Εγνατία Οδό.
Όσον αφορά στον προγραμματισμό των σιδηροδρομικών έργων, ολοκληρώθηκε η μελέτη σκοπιμότητας για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση Αεροδρόμιο Καστοριάς – Σύνορα με Αλβανία μέσω Καστοριάς- Ιεροπηγής – Πόγραδετς, μέσω Κοζάνης – Σιάτιστας- Καστοριάς.
Με ΣΔΙΤ θα γίνει η αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού Δικτύου στο τμήμα Πλατύ έως τα σύνορα και από Σ.Σ. Μεσονησίου έως Σ.Σ. Φλώρινας. Παράλληλα, ο ΟΣΕ προβλέπεται μέσα στο έτος να προβεί σε εργασίες συντήρησης της Γραμμής Αμύνταιο – Πτολεμαΐδα και να δημοπρατηθεί η κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Πτολεμαΐδας – Κοζάνης λόγω των ορυχείων της ΔΕΗ.
Όλα τα παραπάνω έργα «ξεμπλόκαραν» την περίοδο της διακυβέρνησης της ΝΔ, η οποία έβγαλε τους φακέλους από τον συρτάρι και άρχισε την επίπονη και χρονοβόρα δουλειά που απαιτείται πριν από την κατασκευή οποιουδήποτε έργου.
Όπως συμβαίνει με τα δημόσια έργα, τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας θα φανούν στην πράξη όταν παραδοθούν στους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας, καθιστώντας την περιοχή μας έναν διεθνή κόμβο σύγχρονων μεταφορικών υπηρεσιών.
Άλλωστε, ο συγκεκριμένος προγραμματισμός είναι ένα μεγάλο κομμάτι του χάρτη των υποδομών για την ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, τομέας στον οποίο η Ελλάδα έχει σημειώσει άλματα την τελευταία 4ετία σκαρφαλώνοντας στην 19η θέση στον κόσμο από την 42η θέση το 2018, με βάση την κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Εφοδιαστική, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η Δυτική Μακεδονία θα αναδειχθεί σε ένα κομβικό σταυροδρόμι στη διαδρομή των εμπορευμάτων, που ταξιδεύουν από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Πως στηρίξατε ως κυβέρνηση τον πρωτογενή τομέα;
Θα επικεντρωθώ στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, επισημαίνοντας ότι η βελτίωση των υποδομών στις οποίες αναφέρθηκα, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην εξωστρέφεια των παραγωγών μας.
Υπενθυμίσω ότι με εντολή του Πρωθυπουργού εγκρίθηκαν όλες οι χίλιες και πλέον αιτήσεις νέων αγροτών στη Δυτική Μακεδονία, απόφαση που σηματοδοτεί τη βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τους παραγωγούς μας.
Η κυβέρνηση έχει εντάξει στο Αναπτυξιακό Σχέδιο 74 έργα προϋπολογισμού 740,5 εκατ. ευρώ για την αγροτική παραγωγή και την πράσινη μετάβαση, με στόχο τη διεύρυνση των αρδευόμενων εκτάσεων, την τόνωση του πρωτογενούς τομέα και την εγκατάσταση νεότερων ενεργειακών υποδομών.
Αναφέρω ενδεικτικά την ολοκλήρωση του φράγματος του Νεστορίου για την άρδευση 75.000 στρεμμάτων, την περάτωση των αρδευτικών δικτύων της Τριανταφυλλιάς με σκοπό την αξιοποίηση έκτασης 18.000 στρεμμάτων, με την ύδρευση της Φλώρινας από το ομώνυμο φράγμα.
Ο τόπος μας παράγει εξαιρετικά προϊόντα με ονομασία προέλευσης όπως ο κρόκος Κοζάνης, διαθέτει εξαιρετικές εγκαταστάσεις αμπελουργίας και μια μεγάλη ποικιλία αγροτικών προϊόντων και στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται είναι βέβαιο ότι ο πρωτογενής τομές έχει να προσφέρει πολλά.
Ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τη Δυτική Μακεδονία όσον αφορά την ενίσχυση της απασχόλησης, της τόνωσης της επιχειρηματικότητας και της βελτίωσης των παροχών υγείας;
Η ιδιαίτερη πατρίδα μας βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση και με το σχέδιο που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση είμαι βέβαιος ότι μπορεί να πραγματοποιήσει ένα αναπτυξιακό άλμα, το οποίο περνά μέσα από την ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων.
Το κυρίαρχο ζήτημα είναι να δημιουργηθούν νέες και ποιοτικές θέσεις απασχόλησης και γι΄ αυτό γίνονται ταυτόχρονα, ενέργειες σε πολλές κατευθύνσεις.
Το ανθρώπινο δυναμικό της περιοχής μας είναι ο βασικός μοχλός της δίκαιης μετάβασης και θα αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα προγράμματα για την επανακατάρτισή του, ενώ η κατασκευή των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο συνεπάγεται και έναν μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας.
Παράλληλα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας αναβαθμίζεται και είναι βέβαιο ότι στο μέλλον θα ενισχυθούν και οι συνέργειες της ακαδημαϊκής κοινότητας με την οικονομική δραστηριότητα.
Θυμίζω ότι στα 144 έργα, προϋπολογισμού σχεδόν 636 εκατομμυρίων ευρώ, που υπάρχουν στο Αναπτυξιακό Σχέδιο, συγκαταλέγονται η νέα πανεπιστημιούπολη στην Κοζάνη και η ανέγερση φοιτητικών εστιών.
Στον τομέα της υγείας, στο νοσοκομείο της Κοζάνης κατασκευάζεται νέα πτέρυγα, ενώ προβλέπεται η επέκταση των κέντρων υγεία με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας περίθαλψης σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα.
Οι παρεμβάσεις αυτές είναι αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου για τη λειτουργία του νέου οικονομικού μοντέλου που χτίζουμε στη Δυτική Μακεδονία, ακριβώς γιατί η ανάπτυξη πρέπει να φτάνει σε όλους τους πολίτες, βελτιώνοντας την καθημερινότητά τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιρρίπτει ευθύνες στη ΝΔ πως οδήγησε τους πολίτες στην φτωχοποίηση. Θα ήθελα τον σχολιασμό σας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε τις τράπεζες, φόρτωσε τη χώρα με ένα τρίτο αχρείαστο μνημόνιο, επέβαλε 29 φόρους και 17 περικοπές και πετσόκοψε τις συντάξεις με τον νόμο Κατρούγκαλου.
Η Νέα Δημοκρατία έβγαλε την Ελλάδα από την ενισχυμένη εποπτεία τον Αύγουστο 2022, μετά από 11 συνεχόμενες θετικές αξιολογήσεις της Ε.Ε., μείωσε τους φόρους, όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί και στον πιο σημαντικό δείκτη, αυτό της ανεργίας, τα στοιχεία του Μαρτίου δείχνουν υποχώρηση στο 10,9%.
Η διαφορά αυτών των εκλογών είναι ότι οι πολίτες μπορούν να κρίνουν και να συγκρίνουν, με βάση την εμπειρία διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ.
Έχουν διαπιστώσει ότι η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έκανε περισσότερα απ΄ όσα δεσμεύτηκε, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε πολλές μεγάλες κρίσεις, μεταναστευτικό, εξωτερικές απειλές, πανδημία, ενεργειακή κρίση και πόλεμος στην Ουκρανία.
Με βάση αυτή την εμπειρία η πρόταση της ΝΔ είναι η μόνη αξιόπιστη πρόταση διακυβέρνησης και οι Έλληνες γνωρίζουν ότι όσα οικονομικά μέτρα έχει εξαγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την επόμενη τετραετία είναι κοστολογημένα και θα υλοποιηθούν, με πρώτη την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, που θα ελαφρύνει τις δανειακές υποχρεώσεις.
Η οικονομία χρειάζεται σταθερότητα και προοπτική και η επανεκλογή της ΝΔ
αποτελεί εγγύηση για την ευημερία των Ελλήνων και ένα σαφές μήνυμα προς το εξωτερικό
ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει στο μονοπάτι της ανάπτυξης.