Σάρκα και οστά παίρνει ένα από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ στον κλάδο των μεταφορών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Προχωρά η κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας για αυτοκίνητα και τρένα παγκοσμίως, που θα βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα, συνδέοντας τη Γερμανία με τη Δανία.
Με μήκος 18 χλμ., η σήραγγα θα ενώνει τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn), και θα φέρει την επανάσταση στις μεταφορές μεταξύ της Σκανδιναβίας και της Κεντρικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με ενημέρωση της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τα έργα, Femern A/S, προ ολίγων εβδομάδων το βόρειο τμήμα εισόδου της σήραγγας βυθίστηκε στη γερμανική πλευρά, ενώ από την άνοιξη στο νερό βρίσκεται και το νότιο τμήμα εισόδου, στο νησί Lolland. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που προλειαίνει το έδαφος για την περαιτέρω πρόοδο των εργασιών.
Θυμίζουμε ότι η σήραγγα, με ονομασία Fehmarnbelt Tunnel, θα απαρτίζεται από αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, ενώ θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.
Σήμερα το ταξίδι Puttgarden- Rødbyhavn γίνεται με πλωτά μέσα και διαρκεί 45 λεπτά, ενώ με το που ολοκληρωθεί η σήραγγα (εκτιμάται το 2029) θα απαιτούνται μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο.
Όσον αφορά στη διαδρομή Αμβούργο – Κοπεγχάγη που τώρα γίνεται σε 4,5 ώρες με το τρένο, χάρη στο νέο τούνελ θα μειωθεί σε 2,5 ώρες.
Το τούνελ θα αποτελείται από περίπου 90 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, καθένα εκ των οποίων έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.
Η κατασκευή αυτών των «κομματιών» που θα ενώνονται μεταξύ τους σαν… τουβλάκια Lego σε βάθος περίπου 30 μέτρων, συνθέτοντας τη συγκεκριμένη υποδομή-μαμούθ, γίνεται σε ένα εργοστάσιο που δημιουργήθηκε ειδικά για το εν λόγω έργο στο Rødbyhavn. Αφού κατασκευαστούν στη στεριά, τα στοιχεία του τούνελ θα βυθιστούν στη θάλλασα.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 7 δισ. ευρώ, ενώ κατά τη διάρκεια των εργασιών θα απασχοληθούν περίπου 2.500 άνθρωποι.
Σημειώνεται ότι η υποθαλάσσια Σήραγγα της Μάγχης που συνδέει τη Γαλλία με την Αγγλία έχει μήκος 50,45 χλμ. αλλά χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τρένα.