Τη διεξαγωγή των εκλογών τον Μάιο επισημοποίησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη συνέντευξή του στον Alpha και στην εκπομπή «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη.
«Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Μάιο. Δεν θα γίνουν τον Ιούλιο. Και δεν θα γίνουν -θα ήταν και αδιανόητο να λέγαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Ιούλιο- διότι μπορεί να χρειαστεί δεύτερη κάλπη. Πολύ πιθανό. Και δεν θα πάμε να κάνουμε εκλογές τον Αύγουστο. Και φυσικά έχουμε και την περίοδο των Πανελληνίων, την οποία πρέπει να προστατεύσουμε ως κόρη οφθαλμού», είπε ο κ. Μητσοτάκης, βάζοντας τέλος στα σενάρια που διακινούσαν ορισμένοι τις τελευταίες ημέρες για εκλογές στις 2 Ιουλίου.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη δυνατότητα της ΝΔ να να επιτύχει την αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές με την ενισχυμένη αναλογική, παρά την μείωση του ποσοστού που δείχνουν πρόσφατες δημοσκοπήσεις λόγω της τραγωδίας των Τεμπών .
Το δυστύχημα στα Τέμπη έχει φέρει στην επιφάνεια τις δυσλειτουργίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, την αδυναμία των κυβερνήσεων να αντιμετωπίσουν στη ρίζα τους τα προβλήματα και να εξασφαλίσουν τη σωστή λειτουργία του κράτους. Αυτό έχει μεταβάλει τα διλήμματα των εκλογών και έχει αλλάξει τον προεκλογικό σχεδιασμό των κομμάτων. Η κυβέρνηση έχει επιλέξει να αναδείξει ως κεντρικό διακύβευμα τον εκσυγχρονισμό του κράτους και την αντιμετώπιση των παθογενειών που κρατούν τη χώρα πίσω. «Πρέπει να κινηθούμε με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς στο να ξεριζώσουμε όλες αυτές τις εστίες της Ελλάδος, η οποία μας πονάει», όπως το έθεσε στη συνέντευξη ο κ. Μητσοτάκης, υποστηρίζοντας ότι είναι ο πιο κατάλληλος να το επιτύχει, καθώς τα άλλα κόμματα δεν έχουν αυτή την ατζέντα αλλαγής.
Στο πλαίσιο αυτό, εξέφρασε για πρώτη φορά την πρόθεσή του να εκκινήσει τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης στην επόμενη Βουλή. Η αλλαγή του άρθρου 16 για μη κρατικά πανεπιστήμια, παρεμβάσεις στον εκλογικό νόμο και τη διάρθρωση της εξουσίας είναι τα θέματα που προέταξε σε πρώτη φάση και είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσουν πεδίο σκληρής αντιπαράθεσης με τον ΣΥΡΙΖΑ. Θα σχηματίσουν, επίσης, σαφείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις παρατάξεις ως προς το εύρος της «αλλαγής» την οποία ευαγγελίζονται, αλλά και θα δώσουν το στίγμα για τη δυνατότητα δημιουργίας ευρύτερων συγκλίσεων ή μη στο ενδεχόμενο μιας κυβέρνησης συνεργασίας.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επί μακρόν στο δυστύχημα των Τεμπών, υπογράμμισε ότι «η τραγωδία αυτή δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί» και σημείωσε ότι με αυτό που έγινε στα Τέμπη «η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες».
Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι η Hellenic Train «πουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ και διεγράφησαν ταυτόχρονα χρέη, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 εκατ. ευρώ. Γιατί έγινε αυτό; Διότι τα τρένα μας -όπως είχατε την ευκαιρία να αναδείξετε και στην εκπομπή σας- ήταν βαθύτατα προβληματικά. Άρα, για μένα το ζητούμενο, επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, δεν ήταν τόσο το τίμημα, όσο τι θα έκανε η Hellenic Train από εδώ και στο εξής για να αποκτήσουμε σύγχρονα και ασφαλή τρένα».
Κληθείς να σχολιάσει το ότι στη σύμβαση του ’22, που ήρθε στη Βουλή, δεν υπάρχει καμία υποχρέωση των Ιταλών να επενδύσουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο και το κατά πόσον θα υπάρξει μια καινούργια συζήτηση, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε θετικά.
«Αυτό το οποίο θα κάνουμε και έχω μια συζήτηση επ’ αυτού με την Ιταλίδα πρωθυπουργό -η οποία είναι δρομολογημένη για τις επόμενες μέρες- είναι να ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με την Hellenic Train και να βρούμε ένα νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στον σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν. Εμείς λοιπόν πρέπει να κάνουμε για το τρένο αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε ως ιδιοκτήτες της δημόσιας υποδομής. Και πρέπει η Hellenic Train να επενδύσει και αυτή στα ελληνικά τρένα με καλύτερα τρένα -δεν θα πω πιο γρήγορα τρένα, ούτε πιο ασφαλή τρένα-, γιατί τα τρένα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλή. Αλλά μόνο αν καταφέρουμε και ολοκληρώσουμε με ασφάλεια όλη τη σηματοδότηση του κυρίως δικτύου μπορούμε να περιμένουμε και καλύτερες ταχύτητες στα τρένα μας».
Υπό εξέταση να δημιουργηθεί αυτόνομο υπ. Μεταφορών
Ο κ. Μητσοτάκης αποκάλυψε, επίσης, ότι «μία από τις σκέψεις που πρέπει να εξετάσουμε είναι αν πρέπει να ξαναδημιουργήσουμε ένα αυτόνομο υπουργείο Μεταφορών και να σπάσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα δύο. Είναι κάτι που σαφέστατα το σκέφτομαι και το εξετάζουμε».
Πηγή: iefimerida.gr